Manifestare omagiala Coanda la Craiova
Pagina 1 din 1
Manifestare omagiala Coanda la Craiova
In ziua de 16 decembrie, adica exact la 100 de ani (nu mai calculam diferentele date de schimbarea stilului) de la evenimentul de la Issy-les-Moulineaux, ARPIA, filiala Craiova, in colaborare cu Facultatea de Electrotehnica a Universitatii din Craiova, au organizat o manifestare omagiala pentru marcarea evenimentului mentionat mai sus.
Am primit, de la colegul si prietenul nostru Claudiu (Retro) invitatia
In prima clipa am crezut ca nu voi putea merge, obosit fiind dupa sesiunea de la Academia Romana, dar se vede ca pasiunea pentru istoria Aviatiei romane mi-a dat puteri nebanuite si ieri, la 4:45, am parasit domiciliul conjugal pentru a face o calatorie plina de aventuri in epoca de gheata, insotit fiind de colegul meu de catedra si prietenul prof. Robert Savulescu. Prima etapa a fost ratarea trenului de 5:30, dar, ca un adevat aviator, am aplicat planurile B si C, adica am iesit in soseaua nationala, am inghetat vreo jumate de ceas acolo pana a aparut masina care ne-a dus la Caracal, acolo am vizitat orasul pana am gasit punctul de plecare spre Craiova cu alta masina. Am ajuns cam devreme, si am avut timp sa ne mancam sandwichurile si sa ne bem cafeaua carata in ghiozdan. Am pozat bannerul aniversar, care ne arata avionul lui Coanda, dar si avionul acela cu aripi delta de deasupra. Oare ce pilot o fi reusit o asemenea aterizare?
Domnul comador Ilie Dumitrescu anunta deschiderea lucrarilor si ii prezinta pe cei din prezidiu ...
... dupa care, dl general Iosif Rus, ca sef al sefilor ARPIA Craiova, preia fraiele de moderator al activitatii, ii prezinta pe cei prezenti, multumeste organizatorilor si il face de ras pe un anumit profesor din Rosiori, care, dupa ce a fost miercuri la Bucuresti, acum e prezent si la Craiova.
... si se invita la pupitru, ca sa ia cuvantul pentru prima comunicare, un text la care domnia sa a colaborat cu dl. comador Sandachi.
A doua interventie i-a apatinut domnului profesor Vasile Tudor, care a vorbit despre avioanele construite de Coanda la Bristol si despre cumnatul lui Coanda, Andrei Popovici, mentionand si citind un document inedit: un raport al lui Popovici de la Londra.
Dl profesor Ion R. Popa, coautorul unui volum biografic despre Henri Coanda impreuna cu Gheorghe Zarioiu, a facut o trecere in revista a multiplelor preocupari pe care le-a avut marele savant.
Dl capitan comandor inginer Constantin Nuta (la pupitru) si dl ing. dr. Marin Firanescu (din sala) de la CCIZ au vorbit despre cercetarile dumnealor in domeniul produselor aeronautice
In public, dl. colonel parasutist Ion Puiu Vulpoiu, colegul meu de la Fundatia "Alexandru Serbanescu"
si un domn a carui voce, imprumutata papusii Aschiuta, o asteptam cu nerabdare duminica de duminica in vremea copilariei mele.
Dl profesor universitar Octavian Preotu a explicat, ca sa priceapa si eu, ce e cu efectul Coanda
Sincer, pentru ca sunt si eu profesor, chiar daca la un nivel inferior, m-a cam deranjat atitudinea studentilor prezenti in aula "Marius Preda", care au cam facut galagie in timpul expunerii profesorului lor.
Despre istoria, prezentul si aspiratiile Catedrei de Avionica de la Electrotehnica a vorbit, cine altul, seful acestei catedre, dl conf, univ. dr. Alexandru Tudosie
Domnul Petre Gigea, fost diplomat a evocat momentul vizitei lui Henri Coanda in Dolj, in 1970. A avut privilegiul sa-l cunoasca personal pe Coanda.
Apoi domnul Statescu
Dupa care gen Rus a hotarat ca e timpul sa ne apropiem de sfarsit,
invitandu-i pe dl comandor Ilie Dumitrescu
si pe Claudiu Diaconu, vicepresedintele ARPIA Dolj (care cine stie pe unde se ascunsese, ca sa scape de corvoada iesirii la rampa), sa traga concluziile
Claudiu, dupa ce a multumit sponsorilor, a prezentat si poze despre viitoarea replica a avionului "Coanda-1910" (volanele de pe fuselaj seamana bine cu cele din pozele de la Salonul Aeronautic de la Grand Palais, 1910)
Urmeaza imagini si comentarii de la partea a doua, demonstratiile practice de la laboratorul specializat al Facultatii de Electrotehnica.
Am primit, de la colegul si prietenul nostru Claudiu (Retro) invitatia
In prima clipa am crezut ca nu voi putea merge, obosit fiind dupa sesiunea de la Academia Romana, dar se vede ca pasiunea pentru istoria Aviatiei romane mi-a dat puteri nebanuite si ieri, la 4:45, am parasit domiciliul conjugal pentru a face o calatorie plina de aventuri in epoca de gheata, insotit fiind de colegul meu de catedra si prietenul prof. Robert Savulescu. Prima etapa a fost ratarea trenului de 5:30, dar, ca un adevat aviator, am aplicat planurile B si C, adica am iesit in soseaua nationala, am inghetat vreo jumate de ceas acolo pana a aparut masina care ne-a dus la Caracal, acolo am vizitat orasul pana am gasit punctul de plecare spre Craiova cu alta masina. Am ajuns cam devreme, si am avut timp sa ne mancam sandwichurile si sa ne bem cafeaua carata in ghiozdan. Am pozat bannerul aniversar, care ne arata avionul lui Coanda, dar si avionul acela cu aripi delta de deasupra. Oare ce pilot o fi reusit o asemenea aterizare?
Domnul comador Ilie Dumitrescu anunta deschiderea lucrarilor si ii prezinta pe cei din prezidiu ...
... dupa care, dl general Iosif Rus, ca sef al sefilor ARPIA Craiova, preia fraiele de moderator al activitatii, ii prezinta pe cei prezenti, multumeste organizatorilor si il face de ras pe un anumit profesor din Rosiori, care, dupa ce a fost miercuri la Bucuresti, acum e prezent si la Craiova.
... si se invita la pupitru, ca sa ia cuvantul pentru prima comunicare, un text la care domnia sa a colaborat cu dl. comador Sandachi.
A doua interventie i-a apatinut domnului profesor Vasile Tudor, care a vorbit despre avioanele construite de Coanda la Bristol si despre cumnatul lui Coanda, Andrei Popovici, mentionand si citind un document inedit: un raport al lui Popovici de la Londra.
Dl profesor Ion R. Popa, coautorul unui volum biografic despre Henri Coanda impreuna cu Gheorghe Zarioiu, a facut o trecere in revista a multiplelor preocupari pe care le-a avut marele savant.
Dl capitan comandor inginer Constantin Nuta (la pupitru) si dl ing. dr. Marin Firanescu (din sala) de la CCIZ au vorbit despre cercetarile dumnealor in domeniul produselor aeronautice
In public, dl. colonel parasutist Ion Puiu Vulpoiu, colegul meu de la Fundatia "Alexandru Serbanescu"
si un domn a carui voce, imprumutata papusii Aschiuta, o asteptam cu nerabdare duminica de duminica in vremea copilariei mele.
Dl profesor universitar Octavian Preotu a explicat, ca sa priceapa si eu, ce e cu efectul Coanda
Sincer, pentru ca sunt si eu profesor, chiar daca la un nivel inferior, m-a cam deranjat atitudinea studentilor prezenti in aula "Marius Preda", care au cam facut galagie in timpul expunerii profesorului lor.
Despre istoria, prezentul si aspiratiile Catedrei de Avionica de la Electrotehnica a vorbit, cine altul, seful acestei catedre, dl conf, univ. dr. Alexandru Tudosie
Domnul Petre Gigea, fost diplomat a evocat momentul vizitei lui Henri Coanda in Dolj, in 1970. A avut privilegiul sa-l cunoasca personal pe Coanda.
Apoi domnul Statescu
Dupa care gen Rus a hotarat ca e timpul sa ne apropiem de sfarsit,
invitandu-i pe dl comandor Ilie Dumitrescu
si pe Claudiu Diaconu, vicepresedintele ARPIA Dolj (care cine stie pe unde se ascunsese, ca sa scape de corvoada iesirii la rampa), sa traga concluziile
Claudiu, dupa ce a multumit sponsorilor, a prezentat si poze despre viitoarea replica a avionului "Coanda-1910" (volanele de pe fuselaj seamana bine cu cele din pozele de la Salonul Aeronautic de la Grand Palais, 1910)
Urmeaza imagini si comentarii de la partea a doua, demonstratiile practice de la laboratorul specializat al Facultatii de Electrotehnica.
Ultima editare efectuata de catre Admin in Sam Dec 18, 2010 10:47 pm, editata de 1 ori
Re: Manifestare omagiala Coanda la Craiova
Dupa incheierea primei parti a manifestarii de la Facultatea de Electrotehnica, participantii au fost poftiti afara. Nu ca nu ar fi vrut sa iasa singuri, ci pentru ca la Laboratorul de Avionica urma un program demonstrative.
Desigur, ne-am grabit sa traversam curtea institutiei, ba chiar am luat ... tramvaiul. In obiectiv
Am facut si nitel spotting (prin ninsoare)
(cum se face ca de cate ori ajung eu in curtea asta sau e intuneric, sau n-am camera la mine, sau … ninge, ca acum)
Am intrat, cu speranta sa ne incalzim, in Laborator. Probabil ca studentii si cadrele didactice au fost cuminti, pentru ca Mos Craciun trecuse pe-acolo cu un bradut si jucarii
In jurul nostru aparate si dispozitive menite sa-i invete meserie pe studenti
O bucatica de IAR-99
In sala alaturata, un MIG-21 se pregateste de decolare
Comandant de bord, dl comandor Ilie Dumitrescu
Probabil ca aparatul venea la aterizare, pentru ca a scos trenul
Dupa aceasta, iesim din nou un curte. Urmeaza a fi pornit motorul cu reactie, iar curiosii se aduna alaturi de el, in timp ce conducatorii de zbor incearca sa calculeze traiectoria jetului. Exista riscul sa treaca printr-un Cielo parcat nu prea departe.
In sfarsit, motorul porneste. Mama! Ce zgomot! Sper ca-l auziti:
Motorul a urlat cateva zeci de secunde. Am incercat sa pornesc functia “filmare” a telefonului, dar pentru ca nu aveam bucatica de zahar la mine nu m-a ascultat, asa cu nu pot dovedi faptic. Singura dovada ramasa a fost dara de condens ... pardon, de zapada volatilizata din spatele motorului.
Cu asta, partea oficiala a simpozionului de la Facultatea de Electrotehnica din Craiova s-a terminat. Am invatat multe, sunt recunoscator organizatorilor si conferentiarilor, si lui Dumnezeu ca m-a ajutat sa rezist doua zile la rand la deplasari si frig.
Urmeaza partea neoficiala.
Desigur, ne-am grabit sa traversam curtea institutiei, ba chiar am luat ... tramvaiul. In obiectiv
Am facut si nitel spotting (prin ninsoare)
(cum se face ca de cate ori ajung eu in curtea asta sau e intuneric, sau n-am camera la mine, sau … ninge, ca acum)
Am intrat, cu speranta sa ne incalzim, in Laborator. Probabil ca studentii si cadrele didactice au fost cuminti, pentru ca Mos Craciun trecuse pe-acolo cu un bradut si jucarii
In jurul nostru aparate si dispozitive menite sa-i invete meserie pe studenti
O bucatica de IAR-99
In sala alaturata, un MIG-21 se pregateste de decolare
Comandant de bord, dl comandor Ilie Dumitrescu
Probabil ca aparatul venea la aterizare, pentru ca a scos trenul
Dupa aceasta, iesim din nou un curte. Urmeaza a fi pornit motorul cu reactie, iar curiosii se aduna alaturi de el, in timp ce conducatorii de zbor incearca sa calculeze traiectoria jetului. Exista riscul sa treaca printr-un Cielo parcat nu prea departe.
In sfarsit, motorul porneste. Mama! Ce zgomot! Sper ca-l auziti:
Motorul a urlat cateva zeci de secunde. Am incercat sa pornesc functia “filmare” a telefonului, dar pentru ca nu aveam bucatica de zahar la mine nu m-a ascultat, asa cu nu pot dovedi faptic. Singura dovada ramasa a fost dara de condens ... pardon, de zapada volatilizata din spatele motorului.
Cu asta, partea oficiala a simpozionului de la Facultatea de Electrotehnica din Craiova s-a terminat. Am invatat multe, sunt recunoscator organizatorilor si conferentiarilor, si lui Dumnezeu ca m-a ajutat sa rezist doua zile la rand la deplasari si frig.
Urmeaza partea neoficiala.
Re: Manifestare omagiala Coanda la Craiova
Dupa incheierea activitatilor stiintifice si practice ale simpozionului, ARPIA, careia ii multumim, s-a gandit la numerosii participanti veniti din afara si ne-a invitat la un mic local pentru masa de pranz. Chiar daca nu se vad avioane, postez cateva imagini si de la “partea a III-a”, pentru ca apar in poze oameni de aviatie descarcati de emotia unui cadru oficial.
A fost si acolo un moment placut, pentru care sunt recunoscator oraganizatorilor, iar ei sponsorilor. Mos Craciun este tot Ion Constantin Chirea, alias Aschiuta.
Pentru ca ziua incepuse cu ratarea unui tren dinspre Rosiori, trebuia sa aiba si un sfarsit pe masura. Si asa a fost: am mai ratat un tren, ba chiar doua, daca ma gandesc la cel “particular” (adica Regiotrans), ratat din cauza ca doua supercalificate angajate ale Garii Craiova nu isi cunosc meseria. O ultima poza la Craiova, ca dovada ca am fost acolo, si am plecat acasa.
A fost si acolo un moment placut, pentru care sunt recunoscator oraganizatorilor, iar ei sponsorilor. Mos Craciun este tot Ion Constantin Chirea, alias Aschiuta.
Pentru ca ziua incepuse cu ratarea unui tren dinspre Rosiori, trebuia sa aiba si un sfarsit pe masura. Si asa a fost: am mai ratat un tren, ba chiar doua, daca ma gandesc la cel “particular” (adica Regiotrans), ratat din cauza ca doua supercalificate angajate ale Garii Craiova nu isi cunosc meseria. O ultima poza la Craiova, ca dovada ca am fost acolo, si am plecat acasa.
Subiecte similare
» Sesiune omagiala Henri Coanda la Academia Romana
» Simpozion Coanda la Liceul Economic
» Clasa a IX-a D in excursie la Aeroportul "Henri Coanda"
» Cartile profesorilor nostri
» Simpozion Coanda la Liceul Economic
» Clasa a IX-a D in excursie la Aeroportul "Henri Coanda"
» Cartile profesorilor nostri
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum