Miting de aviatiune Banesti, 6 august 2011
Pagina 1 din 1
Re: Miting de aviatiune Banesti, 6 august 2011
Printr-o campanie de promovare pe care nu cred ca a avut-o nici macar premiantul “Transilvaeroshow 2010”, “Mitingul de aviatiune” promitea sa fie un mare eveniment aeronautic al anului 2011. L-am asteptat cu mare nerabdare si planuit cu atentie. Era vorba de a scapa de urgentele verii, care, vacanta sau nu, sunt extrem de numeroase intr-un liceu respectabil, de alegerea unui traseu mai deosebit, ca sa evitam (nu numai) aglomeratia din Bucuresti, de gasirea unei cazari corespunzatoare etc.
Toate problemele fiind (considerate) rezolvate, am purces la atac inca de dimineata in 5 august, pe un drum care cuprindea mai multe obiective: MIG-ul de la Balaci, Turnul Chindiei si centrul Targovistei, aerodromul de la Strejnic. MIG-ul a fost usor de gasit, pentru ca stiam drumul exact, celelalte obiective n-au intrat neaparat in ... obiectivul lui Marcel GPS, care si-a facut lectiile tinand seama de alte criterii. Spre lauda lui, totusi, chiar daca ne-a bagat prin niste hartoape mai adanci si decat cele din Teleorman, ne-a scos la cativa metri de biserica in constructie care era mentionata ca prim reper in gasirea aerodromului. Aici munca lui s-a terminat si a inceput a mea, pentru ca drumul betonat era la cateva sute de metri de biserica, nu la 2 km., cum scrie pe harta, ceea ce a insemnat o incursiune in teritoriu necunoscut si accidentat; floare la ureche, pentru ca am observat repede ceva ce m-a ajutat la orientare: un YAK in evolutie, cu fum, spre care m-am indreptat fara a mai tine seama de obstacolele proeminente sau adanci. Si, desigur, l-am gasit, desi unele forte inamice (in speta un cosas mai rotund decat luna plina, mult mai inalt decat primul cosas al patriei) au incercat sa ne deruteze (muncea la un kilometru de aerodrom cu coasa, dar nu auzise de existenta acestuia?!).
Pentru ca suntem intr-un loc a carei prima semnificatie aeronautica in istorie e legata de Aurel Vlaicu, prima imagine pe care o arat aici este cea a copiei avionului “Vlaicu II”. E cu motorul pornit si revine dupa un taxi pe pista aerodomului. Sincer, speram ca va si zbura, desi stiu ca nu e voie.
Sigur ca prima grija a fost sa ne asiguram cazarea. Odata cu prietenii nostri ne-am apucat sa construim un cartier rezidential, cu vile de diferite dimensiuni si forme, cu locuri de parcare, utilitati si spatii de recreere. Deja o fericita proprietara sta pe terasa si admira peisajul
Superb peisaj, de altfel, trebuie sa recunoastem!
Sigur ca a trebuit sa facem o recunoastere a ambientului. Noul cartier este mobilat cu zburatoare (nu ma refer numai la cele de pe coada avionului) …
… si flori
Vorba cantecului, “noaptea se lasa in mahala / pe strada noastra e pustiu …”. Dar, deodata, un grup apare, cu promisiunea de a se face mare: patru barbati in toata firea pornesc un dans ciudat, fara muzica, cu pasi inainte si inapoi, desenand pe iarba fel de fel de “cercuri de toate formele”.
Dupa doar cateva minute a pornit si muzica, interpretata de patru motoare de avion. Unul cate unul, “The Air Bandits” se indreapta spre start. Iacarii decoleaza in formatie si revin catre cartierul nostru, umplandu-ne ochii si urechile …
cine mai are ochi sa vada decolarea micului Suhoi rosu … M-am zgariat pe ochelari cand am vazut fumul desenand o fioroasa cobra. Cobra in decolare?! Iar eu am ratat-o?!!
Dansatorii de acum cateva minute isi reiau coregrafia
Dovada:
Acum am inteles de ce isi mentin Iacarii formatia atat de stransa: ii insurubeaza Jurgis
Avioanele aterizeaza si trag la locul lor, iar micul oras se scufunda in intuneric si liniste. Se mai aud doar un pic (pana spre dimineata) vocile spotterilor si se vad licarind carbuni de gratar si stele cazatoare. Sa ne odihnim bine (in racheta rosie Hyundai, pentru ca in cort e mai ger decat la 6 ianuarie) pentru a fi in forma (de avion) in marea zi a mitingului de aviatune.
(va urma)
Toate problemele fiind (considerate) rezolvate, am purces la atac inca de dimineata in 5 august, pe un drum care cuprindea mai multe obiective: MIG-ul de la Balaci, Turnul Chindiei si centrul Targovistei, aerodromul de la Strejnic. MIG-ul a fost usor de gasit, pentru ca stiam drumul exact, celelalte obiective n-au intrat neaparat in ... obiectivul lui Marcel GPS, care si-a facut lectiile tinand seama de alte criterii. Spre lauda lui, totusi, chiar daca ne-a bagat prin niste hartoape mai adanci si decat cele din Teleorman, ne-a scos la cativa metri de biserica in constructie care era mentionata ca prim reper in gasirea aerodromului. Aici munca lui s-a terminat si a inceput a mea, pentru ca drumul betonat era la cateva sute de metri de biserica, nu la 2 km., cum scrie pe harta, ceea ce a insemnat o incursiune in teritoriu necunoscut si accidentat; floare la ureche, pentru ca am observat repede ceva ce m-a ajutat la orientare: un YAK in evolutie, cu fum, spre care m-am indreptat fara a mai tine seama de obstacolele proeminente sau adanci. Si, desigur, l-am gasit, desi unele forte inamice (in speta un cosas mai rotund decat luna plina, mult mai inalt decat primul cosas al patriei) au incercat sa ne deruteze (muncea la un kilometru de aerodrom cu coasa, dar nu auzise de existenta acestuia?!).
Pentru ca suntem intr-un loc a carei prima semnificatie aeronautica in istorie e legata de Aurel Vlaicu, prima imagine pe care o arat aici este cea a copiei avionului “Vlaicu II”. E cu motorul pornit si revine dupa un taxi pe pista aerodomului. Sincer, speram ca va si zbura, desi stiu ca nu e voie.
Sigur ca prima grija a fost sa ne asiguram cazarea. Odata cu prietenii nostri ne-am apucat sa construim un cartier rezidential, cu vile de diferite dimensiuni si forme, cu locuri de parcare, utilitati si spatii de recreere. Deja o fericita proprietara sta pe terasa si admira peisajul
Superb peisaj, de altfel, trebuie sa recunoastem!
Sigur ca a trebuit sa facem o recunoastere a ambientului. Noul cartier este mobilat cu zburatoare (nu ma refer numai la cele de pe coada avionului) …
… si flori
Vorba cantecului, “noaptea se lasa in mahala / pe strada noastra e pustiu …”. Dar, deodata, un grup apare, cu promisiunea de a se face mare: patru barbati in toata firea pornesc un dans ciudat, fara muzica, cu pasi inainte si inapoi, desenand pe iarba fel de fel de “cercuri de toate formele”.
Dupa doar cateva minute a pornit si muzica, interpretata de patru motoare de avion. Unul cate unul, “The Air Bandits” se indreapta spre start. Iacarii decoleaza in formatie si revin catre cartierul nostru, umplandu-ne ochii si urechile …
cine mai are ochi sa vada decolarea micului Suhoi rosu … M-am zgariat pe ochelari cand am vazut fumul desenand o fioroasa cobra. Cobra in decolare?! Iar eu am ratat-o?!!
Dansatorii de acum cateva minute isi reiau coregrafia
Dovada:
Acum am inteles de ce isi mentin Iacarii formatia atat de stransa: ii insurubeaza Jurgis
Avioanele aterizeaza si trag la locul lor, iar micul oras se scufunda in intuneric si liniste. Se mai aud doar un pic (pana spre dimineata) vocile spotterilor si se vad licarind carbuni de gratar si stele cazatoare. Sa ne odihnim bine (in racheta rosie Hyundai, pentru ca in cort e mai ger decat la 6 ianuarie) pentru a fi in forma (de avion) in marea zi a mitingului de aviatune.
(va urma)
Subiecte similare
» Miting la Bailesti - 30 apr 2011
» 22 Decembrie 2011
» Transilvaeroshow, Clinceni, 4 iunie 2011
» Noaptea Muzeelor la Rosiori - 14 mai 2011
» Sesiune de referate de istorie - 2011
» 22 Decembrie 2011
» Transilvaeroshow, Clinceni, 4 iunie 2011
» Noaptea Muzeelor la Rosiori - 14 mai 2011
» Sesiune de referate de istorie - 2011
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|